Bouldern in der Rockerei

Bouldern Einsteiger

Hooken, greifen, stehen, springen – das ist Bouldern! Wir vermitteln Dir die in 8 Einheiten à zwei Stunden wichtigsten Klettertechniken, zeigen Dir die elementaren Sicherheitsregeln und vergessen natürlich auch nicht das Wichtigste: gemeinsam eine Lösung für die Boulder finden!

Bouldern Fortgeschritten

Wie schwerelos durch den steilsten Überhang klettern und die kleinsten Griffe festhalten - das ist Bouldern! Du hast den Einsteigerkurs absolviert oder anderweitig erste Boulder-Erfahrung gesammelt? Dann lernst du in unserem Fortgeschrittenenkurs in 8 Einheiten à zwei Stunden die entscheidenden Tipps und Tricks um auf dein nächstes Level zu kommen!

Bouldern Beginner

Hook, grab, stand, jump - that's bouldering! We teach you the most important climbing techniques in 8 units of two hours each, show you the elementary safety rules and of course don't forget the most important thing: finding a solution for the boulder together!

Bouldern Advanced

Climbing weightlessly through the steepest overhang and holding on to the smallest holds - that's bouldering! Have you completed the beginners' course or gained your first bouldering experience in another way? Then you can learn the decisive tips and tricks to get to your next level in our advanced course in 8 units of two hours each!

43003Einsteiger/BasicDo19:00-21:00DAV Kletter und Boulderzentrum Schwaben - rockerei 11.04.2024-13.06.2024Michael Fink

43004Einsteiger/BasicDo19:00-21:00DAV Kletter und Boulderzentrum Schwaben - rockerei 20.06.2024-08.08.2024Michael Fink