Klettern/Climbing Fels
verantwortlich: Sebastian Meindl

Raus an den Fels - Ausfahrt an Felsen der Stuttgarter Umgebung

Es geht an diesen Nachmittagen an Felsen der Stuttgarter Umgebung!

Der hier vorkommende Kalk auf der Ostalb haben schon früh die Menschen zum klettern begeistert.

Aber auch das wunderbare Gestein des Schwarzwaldes lässt keine Wünsche offen.

Gemeinsam treffen wir uns um 15.00Uhr am Inspo und fahren an einen Felsen der euch im Vorfeld von euren Betreuern genannt wird.

Am Felsen angekommen heißt es die ersten Routen einzurichten und gemeinsam einen entspannten Kletternachmittag zu haben.

Voraussetzungen: ist das sichere klettern in Toprope und vor allem das sichern.

Im Kurs inkludiert: Kursleitung, Felsauswahl und gute Laune, Klettermaterial (ausser Kletterschuhe)

Exkludiert: eigene Anreise; Brotzeit

Bitte gebt bei der Anmeldung an, ob es in Ordnung ist eure E-Mailadressen an die angemeldeten Teilnehmer weiterzugeben, für die Bildung von Fahrgemeinschaften.

Out on the rocks - out on the rocks in the Stuttgart area

These afternoons are spent on the rocks around Stuttgart!

The limestone found here on the Ostalb has inspired people to climb since early times.

But the wonderful rock of the Black Forest also leaves nothing to be desired.

We will meet together at 3 p.m. at the Inspo and drive to a rock that will be named to you in advance by your supervisors.

Once at the crag, it's time to set up the first routes and have a relaxed afternoon of climbing together.

Prerequisite: safe climbing in toprope and, above all, belaying.

Included in the course: Course leader, rock selection and good mood, climbing equipment (except climbing shoes)

Excluded: own transportation; snack

When registering, please indicate whether it is okay to pass on your e-mail addresses to the registered participants in order to form car pools.

40408in der UmgebungMi15:00-22:0010.07.2024Andrea Teiber, Daniel Sander

40409in der UmgebungMi15:00-22:0017.07.2024Andrea Teiber, Daniel Sander