Pilates - online

Every moment of our life can be the beginning of great things - Josef H. Pilates

Power is nothing without Control - Josef H. Pilates

Pilates ist ein ganzheitliches Körpertraining. Inspiriert durch die östlichen und westlichen Trainingsphilosophien entwickelte Josef H. Pilates eine ganz neue Methode des Körpertrainings, welche er selbst "Contrology" nannte. Die Kontrolle von Geist und Körper spielt eine zentrale Rolle bei seinen Körperübungen.

Pilates Online

Beschreibung
Harmonisch fließende Bewegungsabfolgen werden mit dem natürlichen Atemfluss kombiniert. Das Hauptaugenmerk liegt auf einer stabilen Körpermitte, dem Power House, welches durch die Aktivierung der Tiefenmuskulatur des Rumpfes und des Beckenbodens gekräftigt wird. Eine aufgerichtete stabile Haltung, ein besseres Körpergefühl und eine größere Dehnfähigkeit sind das Resultat regelmäßigen Übens. Life gets better with Pilates... Come and join us!

Mitzubringen

• Bequeme Kleidung, Matte, Handtuch, Getränk

Power is nothing without Control - Josef H. Pilates

Pilates is a holistic body training. Inspired by the Eastern and Western training philosophies, Josef H. Pilates developed a completely new method of physical training, which he himself called "Contrology". The control of mind and body plays a central role in his physical exercises.

Pilates Basic - Intermediate Mixed

Description
Harmoniously flowing sequences of movement are combined with the natural flow of breath. The main focus is on a stable body centre, the Power House, which is strengthened by activating the deep muscles of the trunk and pelvic floor. An erect stable posture, a better body feeling and a greater ability to stretch are the result of regular practice. Life gets better with Pilates... Come and join us!

To bring

• Comfortable clothes, mat, towel, drink

Course fee: The course fee indicated under price applies in this order for students/employees/external and is valid for the course duration indicated under period. Please note our conditions of participation and the information on registration and waiting list, on payment methods and on rebooking and cancellation of courses.

12900Mi17:00-18:00Webex10.04.24 - 24.07.24Dagmar Fuchs